Ulotka hotelowa spełnia funkcję informacyjną, a także reklamową ‒ ma ona przekazać potencjalnym gościom informacje na temat danego miejsca i zachęcić ich do przyjazdu. O czym należy pamiętać podczas tworzenia takiej ulotki? Poniżej kilka wskazówek. Zachęcamy do lektury!
Jakie elementy powinna zawierać ulotka?
Aby ulotka hotelowa zainteresowała odbiorców, musi być dopracowana w najdrobniejszym szczególe. Ważne są tutaj takie elementy, jak:
- Logo ‒ logo to ważny element kreacji wizualnej hotelu, warto umieścić je w widocznym miejscu na ulotce.
- Informacji o obiekcie ‒ lokalizacja hotelu, standard usług hotelowych, godziny rozpoczęcia i zakończenia doby hotelowej to kolejne informacje, które powinny znaleźć się na ulotce.
- Informacje o usługach ‒ informacje na temat wielkości i wyposażenia pokoi, możliwości zakupienia posiłków, oferta SPA, atrakcje dla gości hotelowych to bardzo istotne elementy ulotki. Ponadto, jeśli w hotelu organizowane są różnego typu imprezy okolicznościowe — wesela, jubileusze, spotkania integracyjne również należy o tym napisać. Pamiętajmy jednak, aby skupić się na najważniejszych informacjach dotyczących wyżej wymienionych kwestii, zbyt duza ilosc tekstu może być zniechecająca.
- Cennik ‒ w ulotce powinien znaleźć się również dokładny i aktualny cennik usług hotelowych ‒ wynajmu pokoju, posiłków, parkingu i innych.
- Fotografie obiektu ‒ warto w ulotce umieścić zdjęcia hotelu, recepcji, pokoi, restauracji czy strefy SPA. Wysokiej jakości zdjęcia z pewnością przyciągną uwagę odbiorców.
- Dane kontaktowe ‒ nie zapomnijmy również o danych kontaktowych, dokładny adres, nr telefonu, e-mail to priorytet.
- Format ulotki i rodzaj papieru
Oprócz treści i elementów graficznych, ważny jest również rodzaj papieru, na którym została wydrukowana ulotka.
Do wyboru mamy różne formaty ulotek hotelowych:
- A5 ‒ 148 x 210 mm
- A6 ‒ 105 x 148 mm
- DL ‒ 99 x 210 mm
Największym powodzeniem cieszą się jednak ulotki składane:
- A4 składane do DL w C
- A4 składane do Dl w V
- A4 składane do DL w Z
- A4 składane do A5
Najczęściej ulotki drukowane są na takich papierach jak:
- papier błyszczący 135g/ m2
- papier matowy 135g/m2
- papier błyszczący 170g/m2
- papier matowy 170g/m2
Na co zwrócić szczególną uwagę?
Pamiętajmy, że ulotka musi być spójna i przejrzysta. Powinny znaleźć się w niej najważniejsze informacje o danym hotelu. Ważne są tutaj nagłówki, wypunktowania, pogrubienia ‒ dzięki temu tekst będzie bardziej czytelny. Jeśli naszą ofertę kierujemy również do turystów z zagranicy, dobrym rozwiązaniem mogą okazać się
ulotki w języku angielskim.
Niezwykle ważna jest również nasza grupa docelowa - inaczej będzie wyglądała ulotka pięciogwiazdkowego hotelu, inaczej niewielkiego pensjonatu. Jeśli zależy nam, aby podkreślić prestiż hotelu dobrym rozwiązaniem będą ulotki na grubszym papierze.
Podsumowanie
Ulotka hotelowa powinna zawierać najważniejsze informacje o usługach hotelowych oraz cennik. Warto zadbać o to, by znalazły się w niej wysokiej jakości zdjęcia. Ważne też, by całość była spójna, a projekt ulotki wyróżniał się na tle konkurencji.