Identyfikacja wizualna w Copy General
Większość osób myśląc o Copy General myśli drukarnia, jednak nie jesteśmy tylko drukarnią posiadamy również specjalistyczny dział graficzny, w którym stworzymy dla Państwa firmy nowoczesną, profesjonalną i praktyczną identyfikację wizualną. Nasi graficy posiadają kilkunastoletnie doświadczenie w branży projektowej i poligraficznej co jest jednym z naszych największych atutów. Wykonując projekt identyfikacji wizualnej myślimy o ich zastosowaniu w komunikacji elektronicznej oraz osobistej. Do obu tych opcji często trzeba podejść dwojako gdyż różnią się one możliwościami, jakością a co najważniejsze paletą kolorystyczną w której są prezentowane.
Identyfikacja wizualna ma zapewnić spójny obraz firmy w oczach Klientów czyli wyrobienie sobie marki. Przygotowując identyfikację wizualną należy zadać trzy podstawowe pytania jaki jest charakter przedsiębiorstwa? Jaka jest misja firmy? oraz jaką wiadomość, chce ona przekazać? Dopiero po otrzymaniu tych informacji należy przystąpić do pracy.
Księga znaku
Do wykonywania identyfikacji wizualnej stosuje się tak zwaną księgę znaku, w której zostają naszkicowane zasady dotyczące szeroko rozumianego wizerunku firmy. W księdze znaku znajdują się najważniejsze informacje o firmie takie jak logo firmy, barwy firmy, stosowane piktogramy, ilustracje oraz w niektórych przypadkach struktura marki. Oprócz tego w księdze znaku znajdują się bardziej szczegółowe informacje dotyczące layout-ów dla materiałów marketingowych, informacyjnych takich jak prezentacje,
materiały szkoleniowe, papier firmowy,
plakaty,
wizytówki,
roll-upy, reklamówki, płyty, długopisy a nawet formy oklejania witryn.
Logo / Logotyp
Najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej, który jest szczegółowo opisany w księdze znaku jest logo lub logotyp. To jego zaprojektowanie w dużym stopniu definiuje pozostałe elementy identyfikacji wizualnej. W Copy General zaprojektujemy niepowtarzalne logo bazując na otrzymanych informacjach w postaci tz. brief. W brifie przekazują nam państwo najważniejsze informację dotyczące projektu takie jak: oferowane produkty i usługi, grupa docelowa, jakie elementy ma zawierać identyfikacja, oczekiwana stylistyka projektu, preferowana kolorystyka, czy logo ma zostać przedstawione graficznie lub czy ma zawierać symbol. Przy projektowaniu loga/logotypu ważnym elementem jest zaprojektowanie go zarówno w kolorystyce CMYK jak i RGB, tak aby logo posiadało tą samą barwę przy wydruku jak i na stronie internetowej czy w prezentacjach elektronicznych.
Ponieważ logo jest najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej to ono w dużym stopniu wpływa na każdy kolejny element wizualizacji. Dopiero po zaprojektowaniu Logo zaczynamy projektować pozostałe elementy, będące elementem identyfikacji wizualnej.
Przy projektowaniu każdego nowego elementu identyfikacji wizualnej należy odpowiedzieć sobie na pytania: gdzie umieścimy logo, czy będzie widoczne oraz łatwo rozpoznawalne?
Kolorystyka
Kolejnym istotnym elementem przy tworzeniu identyfikacji wizualnej jest zaprojektowanie kolorów firmowych. W oparciu o różne tryby kolorystyczne. Ten sam kolor przy wydruku, przedstawieniu na monitorze oraz przy wydruku sublimacyjnym składa się z różnych kolorów które go tworzą. Dlatego też tworząc barwy firmy należy je zawsze przedstawić w trzech wersjach:
-
w wersji CMYK, którą najczęściej stosuje się do druku cyfrowego i offsetowego używanego przy wydruku wizytówek, ulotek, broszur, plakatów, roll-upów, papieru firmowego oraz wielu innych,
-
w wersji RGB stosowanej przy elementach wyświetlanych na ekranie jak strona internetowa, reklama telewizyjna, prezentacje elektroniczne
-
oraz PANTONE który stosowany jest w niektórych drukarniach cyfrowych oraz offsetowych
Typografia
Kolejnym istotnym elementem podczas tworzenia identyfikacji wizualnej jest czcionka używana we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych. Wybierając czcionkę przy projekcie należy zadać sobie pytania: Czy ma być ona tradycyjna nowoczesna, retro, prosta czy ozdobna i co najważniejsze jak będzie się ją czytać. Oprócz samego kroju czcionki przy identyfikacji wizualnej ustala się jej możliwe kolory, wielkość a także sposób prezentacji razem z logiem firmy.
Istotne elementy identyfikacji wizualnej
Najważniejszymi elementami identyfikacji wizualnej oprócz logo są produkty z którymi Klient będzie miał bezpośredni kontakt czyli: wizytówka, papier firmowy, koperta firmowa, teczka ofertowa. W przypadku tych elementów przygotowywany jest szczegółowy szablon produktów z umiejscowieniem loga, wielkością czcionek, umiejscowieniem tekstu, elementami graficznymi oraz możliwą kolorystyką.