Identyfikacja wizualna – kompleksowe projekty od doświadczonych grafików
Większość osób myśląc o Copy General myśli drukarnia, jednak nie jesteśmy tylko drukarnią posiadamy również specjalistyczny dział graficzny, w którym stworzymy dla Państwa firmy nowoczesną, profesjonalną i praktyczną identyfikację wizualną. Nasi graficy posiadają kilkunastoletnie doświadczenie w branży projektowej i poligraficznej co jest jednym z naszych największych atutów. Wykonując projekt identyfikacji wizualnej myślimy o ich zastosowaniu w komunikacji elektronicznej oraz osobistej. Do obu tych opcji często trzeba podejść dwojako, gdyż różnią się one możliwościami, jakością a co najważniejsze paletą kolorystyczną, w której są prezentowane.
Identyfikacja wizualna ma zapewnić spójny obraz firmy w oczach Klientów czyli wyrobienie sobie marki. Przygotowując identyfikację wizualną należy zadać trzy podstawowe pytania jaki jest charakter przedsiębiorstwa? Jaka jest misja firmy? oraz jaką wiadomość, chce ona przekazać? Dopiero po otrzymaniu tych informacji należy przystąpić do pracy.
Księga znaku
Do wykonywania identyfikacji wizualnej stosuje się tak zwaną księgę znaku, w której zostają naszkicowane zasady dotyczące szeroko rozumianego wizerunku firmy. W księdze znaku znajdują się najważniejsze informacje o firmie takie jak logo firmy, barwy firmy, stosowane piktogramy, ilustracje oraz w niektórych przypadkach struktura marki. Oprócz tego w księdze znaku znajdują się bardziej szczegółowe informacje dotyczące layout-ów dla materiałów marketingowych, informacyjnych takich jak prezentacje,
materiały szkoleniowe, papier firmowy,
plakaty,
wizytówki,
roll-upy, reklamówki, płyty, długopisy a nawet formy oklejania witryn.
Logo
Najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej, który jest szczegółowo opisany w księdze znaku jest Logo. To jego zaprojektowanie w dużym stopniu definiuje pozostałe elementy identyfikacji wizualnej. W Copy General zaprojektujemy niepowtarzalne logo bazując na otrzymanych informacjach w postaci tz. brief. W brifie przekazują nam państwo najważniejsze informację dotyczące projektu takie jak: oferowane produkty i usługi, grupa docelowa, jakie elementy ma zawierać identyfikacja, oczekiwana stylistyka projektu, preferowana kolorystyka, czy logo ma zostać przedstawione graficznie lub czy ma zawierać symbol. Przy projektowaniu logo ważnym elementem jest zaprojektowanie go zarówno w kolorystyce CMYK jak i RGB, tak aby logo posiadało tą samą barwę przy wydruku jak i na stronie internetowej czy w prezentacjach elektronicznych.
Ponieważ logo jest najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej to ono w dużym stopniu wpływa na każdy kolejny element wizualizacji. Dopiero po zaprojektowaniu Logo zaczynamy projektować pozostałe elementy, będące elementem identyfikacji wizualnej.
Przy projektowaniu każdego nowego elementu identyfikacji wizualnej należy odpowiedzieć sobie na pytania: gdzie umieścimy logo, czy będzie widoczne oraz łatwo rozpoznawalne?