Trwa wczytywanie produktów
Copy General
Strona główna Wizytówki firmowe – wszystko, co musisz o nich wiedzieć



Elegancka, kreatywna i zawierające wszystkie niezbędne informacje wizytówka przedstawi firmę w bardzo pozytywnym świetle. Każdy przedsiębiorca, manager, dyrektor czy team leader zawsze powinien mieć przy sobie plik wizytówek. W naszym artykule skupimy się na kwestiach, na które warto zwrócić uwagę podczas tworzenia perfekcyjnej wizytówki firmowej.


Druk wizytówek

Przede wszystkim ważne, aby pamiętać, że kiepska wizytówka na niewiele się zda i zadbać o to, by wyróżniała się ona na tle konkurencji i przykuwała uwagę każdej osoby, której ją wręczymy.

Na jakie kwestie warto zwrócić szczególną uwagę?

  1. Rozmiar i kształt.
  • Kwestia podstawowa to rozmiar wizytówki ‒ powinna ona bez problemu zmieścić się w portfelu bądź w wizytowniku – najpopularniejsze wizytówki to te o rozmiarach 85 x 55 i 90 x 50 mm, czyli prostokątne. Wizytówki w kształcie prostokąta są po prostu praktyczne, co więcej, ich druk generuje mniejsze koszty w porównaniu z drukiem wizytówek o niestandardowych kształtach i rozmiarach. Warto tutaj dodać, że w zależności od preferencji możemy zdecydować się na wizytówkę poziomą bądź pionową, nasz prostokąt może mieć ostre bądź zaokrąglone rogi.
  • Oczywiście prostokątne wizytówki to tylko jedna z propozycji, można zdecydować się na oryginalne kształty, na przykład na wizytówkę w kształcie filiżanki kawy, misia, mikrofonu, samochodu, ciastka i tak dalej, wszystko zależy od branży, indywidualnych preferencji i oczywiście budżetu, którym dysponujemy.
  1. Rodzaj papieru i uszlachetnień

Już na początku warto zaznaczyć, że cienkie wizytówki, wydrukowane na papierze, który przypomina kartkę z zeszytu nie są dobrym rozwiązaniem i z pewnością nie zrobią dobrego wrażenia ani na klientach, ani na kontrahentach firmy. Dobrze o tym pamiętać podczas wybierania papieru.

  • Gramatura – wizytówka powinna być wykonana na porządnym papierze, 350 g/m² to optymalne rozwiązanie, choć można zdecydować się na większą gramaturę, wynoszącą na przykład 400.
  • Rodzaj podłoża – tutaj wszystko zależy od tego, jak ma wyglądać nasza wizytówka, do wyboru mamy papiery matowe, błyszczące, szorstkie, gładkie, jak również niezwykle popularne ostatnimi czasy papiery ekologiczne. Co więcej, wizytówka może być wykonana na polichlorku winylu (PVC) lub polipropylenie.
  • Uszlachetnienia – wybierać możemy między wieloma uszlachetnieniami, które zwiększą trwałość wizytówki i sprawią, że będzie prezentowała się jeszcze lepiej. Wśród najpopularniejszych uszlachetnień wymienić możemy:
  • Laminowanie, czyli pokrycie wizytówki cienką folią.
  • Lakier UV – umieszcza go tylko na  kilku elementach wizytówki, na przykład na logo. Elementy pokryte lakierem błyszczą się i bardziej przyciągają wzrok.
  • Tłoczenie, które polega na uwypukleniu elementu lub elementów wizytówki.
  1. Informacje

Pamiętajmy, że wizytówka ma nie tylko doskonale się prezentować, musi ona również przekazywać podstawowe informacje. Na wizytówce powinny znajdować się:

  • imię i nazwisko właściciela wizytówki,
  • zajmowane stanowisko,
  • nazwa i logo firmy,
  • dane kontaktowe: adres e-mail, numer telefonu
  • adres strony internetowej i siedziby firmy
  • czasem firmy decydują się na umieszczenie informacje na temat oferty, na przykład w przypadku kosmetyczki mogą one brzmieć: stylizacja rzęs i brwi, manicure, pedicure. makijaż, ważne by przedstawić wszystko w telegraficznym skrócie
  1. Styl i kolorystyka wizytówki

Styl i kolorystyka wizytówki to temat rzeka – wszystko zależy tutaj od branży i indywidualnych preferencji, na przykład w przypadku gabinetu stomatologicznego warto zrezygnować z krwistej czerwieni, lepiej postawić na biel, błękit, szarość czy zieleń, natomiast w przypadku usług i produktów nie należących do klasy premium warto zrezygnować ze złota czy srebra. Pamiętajmy też jak istotna jest czcionka – musi ona być wyraźna i czytelna.

  1. Inne

Zdecydować się możemy na druk jedno- lub dwustronny, na wizytówkę pionową lub poziomą, standardową bądź otwieraną.

Jak widać możliwości i wytycznych jest naprawdę dużo, pamiętajmy jednak, aby dobrze wszystko przemyśleć i zaskoczyć wszystkich wizytówkami z klasą.

Chcesz wydrukować swoją wizytówkę online? Dobrze trafiłeś sprawdź  https://copygeneral.pl/variant/wizytowki

Powodzenia!

KEY2PRINT 2018