Wymagania, które stawiają odbiorcy rynku poligraficznego w Polsce przyczyniają się do nieustannego rozwoju podmiotów obsługujących ten sektor. Szukanie przewagi nad konkurencją nigdy wcześniej nie wymagało aż tak innowacyjnego podejścia do obsługi klienta i wdrażanych usług. Przy tak nasyconym rynku konieczne jest znalezienie czynnika, który pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Przykładem takiego podejścia jest VDP (Variable Data Printing), co w tłumaczeniu na język polski oznacza druk zmiennych danych.
Jest to jedna z największych zalet druku cyfrowego, która daje możliwość nawiązania niemal bezpośredniej komunikacji z klientem. Według specjalistów reprezentujących największe agencje marketingowe wykorzystanie personalizowanych materiałów jest w stanie podnieść skuteczność kampanii nawet do 25%. Istnieje wiele przykładów wykorzystania druku o takim charakterze. Począwszy od spersonalizowanej oferty handlowej, poprzez fakturę od operatora sieci telefonii komórkowej lub korespondencji bankowej na kartce świątecznej kończąc. Działy marketingowe firm na całym świecie widzą wartość dodaną w takiej formie kontaktu z klientem. Jedynym warunkiem skutecznego wykorzystania druku zmiennych danych jest prawidłowo przygotowana i aktualna baza danych. Kolejnym plusem tego rozwiązania jest jego elastyczność - wydruki wykorzystujące zmienne dane nie są uzależnione od nakładu. Mogą być stosowane przy indywidualnych zamówieniach (zaproszenia ślubne) jak również przy wysokonakładowych zleceniach (wydruki dla sektora finansowego).
W obecnej sytuacji jednak niewiele drukarni jest przygotowanych do świadczenia usługi druku zmiennych danych pod względem technologicznym. Wymaga to zasobów w postaci specjalistycznego sprzętu i odpowiedniego oprogramowania, które pozwala na wydruk bez konieczność każdorazowego zatrzymywania maszyny. Pozwala to zautomatyzować realizację zamówień i dzięki temu mamy gwarancję dotrzymania terminu.
Odpowiadając na pytanie - VDP przyszłością druku cyfrowego? – wszystko wskazuje, że tak. Agencje marketingowe i działy marketingu w celu lepszej komunikacji z klientem szukają coraz to bardziej wyrafinowanych form. Jedną z nich niewątpliwie jest bezpośredni zwrot do adresata co sprawia wrażenie przekazu przygotowanego tylko i wyłącznie dla niego. Taki zabieg powoduje, że wydrukowany materiał ma niepowtarzalny charakter i podnosi jego wartość. Dzięki temu większość adresatów decyduje się odpowiedzieć na otrzymany przekaz. To z kolei podnosi skuteczność przeprowadzonej akcji i pozwala zebrać informacje o naszych klientach, które mogą zostać wykorzystane w przyszłych działaniach marketingowo – sprzedażowych.
W celu skorzystania z możliwości druku zmiennych danych w Copy General zapraszamy do kontaktu: