Trwa wczytywanie produktów
Copy General
Strona główna VDP przyszłością druku cyfrowego?

Wymagania, które stawiają odbiorcy rynku poligraficznego w Polsce przyczyniają się do nieustannego rozwoju podmiotów obsługujących ten sektor. Szukanie przewagi nad konkurencją nigdy wcześniej nie wymagało aż tak innowacyjnego podejścia do obsługi klienta i wdrażanych usług. Przy tak nasyconym rynku konieczne jest znalezienie czynnika, który pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Przykładem takiego podejścia jest VDP (Variable Data Printing), co w tłumaczeniu na język polski oznacza druk zmiennych danych.

Jest to jedna z największych zalet druku cyfrowego, która daje możliwość nawiązania niemal bezpośredniej komunikacji z klientem. Według specjalistów reprezentujących największe agencje marketingowe wykorzystanie personalizowanych materiałów jest w stanie podnieść skuteczność kampanii nawet do 25%. Istnieje wiele przykładów wykorzystania druku o takim charakterze. Począwszy od spersonalizowanej oferty handlowej, poprzez fakturę od operatora sieci telefonii komórkowej lub korespondencji bankowej na kartce świątecznej kończąc. Działy marketingowe firm na całym świecie widzą wartość dodaną w takiej formie kontaktu z klientem. Jedynym warunkiem skutecznego wykorzystania druku zmiennych danych jest prawidłowo przygotowana i aktualna baza danych. Kolejnym plusem tego rozwiązania jest jego elastyczność - wydruki wykorzystujące zmienne dane nie są uzależnione od nakładu. Mogą być stosowane przy indywidualnych zamówieniach (zaproszenia ślubne) jak również przy wysokonakładowych zleceniach (wydruki dla sektora finansowego).

W obecnej sytuacji jednak niewiele drukarni jest przygotowanych do świadczenia usługi druku zmiennych danych pod względem technologicznym. Wymaga to zasobów w postaci specjalistycznego sprzętu i odpowiedniego oprogramowania, które pozwala na wydruk bez konieczność każdorazowego zatrzymywania maszyny. Pozwala to zautomatyzować realizację zamówień i dzięki temu mamy gwarancję dotrzymania terminu.

Do czego można stosować druk zmiennych danych:

  • Druk promocyjny – mając na uwadze konkretne potrzeby odbiorcy jesteśmy w stanie dopasować dodatkowe treści kierowane do jednego podmiotu.
  • Druk transakcyjny – faktury ora inne pisma, które otrzymujemy od dostawców energetycznych lub operatorów telekomunikacyjnych, które można wzbogacić dodatkową reklamą.
  • Mailing – przy okazji omawiania druku zmiennych danych nie wolno pominąć mailingu bezpośredniego, który pozwala nawiązać kontakt z klientem. Dzięki niemu możemy zdobyć wiele cennych informacji ułatwiających działanie marketingowe w przyszłości.
  • Serwis konferencyjny/szkolenia – druk zaproszeń, identyfikatorów, spersonalizowanych materiałów konferencyjnych/szkoleniowych, dyplomów i gadżetów (np. smycze)


Odpowiadając na pytanie - VDP przyszłością druku cyfrowego? – wszystko wskazuje, że tak. Agencje marketingowe i działy marketingu w celu lepszej komunikacji z klientem szukają coraz to bardziej wyrafinowanych form. Jedną z nich niewątpliwie jest bezpośredni zwrot do adresata co sprawia wrażenie przekazu przygotowanego tylko i wyłącznie dla niego. Taki zabieg powoduje, że wydrukowany materiał ma niepowtarzalny charakter i podnosi jego wartość. Dzięki temu większość adresatów decyduje się odpowiedzieć na otrzymany przekaz. To z kolei podnosi skuteczność przeprowadzonej akcji i pozwala zebrać informacje o naszych klientach, które mogą zostać wykorzystane w przyszłych działaniach marketingowo – sprzedażowych.

 

W celu skorzystania z możliwości druku zmiennych danych w Copy General zapraszamy do kontaktu:

KEY2PRINT 2018