Trwa wczytywanie produktów
Copy General
Strona główna Ulotki reklamowe - Marketingowy Poradnik

ulotki reklamowe - poradnik

Ulotki reklamowe są jedną z najpopularniejszych i zarazem najskuteczniejszych form reklamy. Druk ulotek nie generuje wysokich kosztów, a jest doskonałym sposobem na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów i zwiększenie rozpoznawalności marki. Co warto wiedzieć na temat druku ulotek? Zachęcamy do lektury naszego poradnika.

Druk ulotek - co warto wiedzieć?

Aby ulotka zachęciła potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą firmy musi być estetyczna i czytelna. Wyróżnić możemy różne rodzaje tego typu nośników reklamy, to, na  jaki  rodzaj zdecydujemy się zależy od specyfiki naszej branży, grupy docelowej oraz budżetu, którym dysponujemy.

Na jakie kwestie w szczególności warto zwrócić uwagę podczas druku ulotek? 

  1. Rodzaj papieru

Już sam papier, na którym zostanie wydrukowana nasza ulotka ma duże znaczenie, najczęściej ulotki drukowane są na takich podłożach, jak:

  • Papier kredowy 130g ‒ błyszczący lub matowy papier o gramaturze 130g/ m2 to najmniej sztywne podłoże, które  wykorzystywane jest do druku  ulotek wręczanych szerokiej grupie odbiorców. 
  • Papier kredowy 170g ‒ również dostępny w wersji matowej i błyszczącej, jest bardziej sztywny i nieco droższy w porównaniu z papierem o gramaturze 130g / m2
  • Papier kredowy 250g ‒ jest to papier wysokiej jakości, ulotki wykonane na takim papierze są niezwykle eleganckie, zazwyczaj wręczane są wąskiej grupie odbiorców.
  • Papier kredowy 350g ‒ to papier najdroższy i najgrubszy z powyższych, tego typu podłoże znacznie podnosi prestiż przekazu reklamowego. Zaliczany jest do klasy Premium.
  1. Format ulotek

Kolejną istotną kwestią jest format ‒ zanim wybierzemy odpowiedni, powinniśmy dokładnie zastanowić się, jak wiele treści zamierzamy umieścić na naszej ulotce reklamowej. Wśród najpopularniejszych formatów wyróżniamy:

  • Ulotki kwadratowe o różnych rozmiarach, na przykład: 120 x 120 mm, 200 x 200 mm
  • Ulotki DL ‒ 99 x 210 mm
  • A5 ‒ 148 x 210 mm
  • A4 ‒ 210 x 297 mm
  • A3 297 x 420 mm
  1. Typ ulotek

Wyróżnić możemy różne rodzaje ulotek, między innymi:

  • Jednostronne ‒ nadruk wykonany jest tylko na jednej stronie ulotki, są tańsze od dwustronnych.
  • Dwustronne 4+4 ‒ nadruk znajduje się po obu stronach ulotki, wykorzystywane są barwy z palety CMYK. Ulotki dwustronne sprawdzają się między innymi wtedy, gdy chcemy przedstawić klientowi menu restauracji czy cennik usług.
  • Ulotki składane ‒ falcowane w V, C, Z lub w harmonijkę
  1. Technologia druku

W zależności od liczby nakładu ulotek reklamowych możemy zdecydować się na druk w technologii offsetowej lub cyfrowej.  Offset jest opłacalny w przypadku średnich i dużych nakładów, druk cyfrowy w przypadku nakładów małych ‒ poniżej 500 egzemplarzy.

  1. Uszlachetnienie

W zależności od preferencji zdecydować się możemy na różne rodzaje uszlachetnień ulotek reklamowych, między innymi takie, jak :

  • folia mat lub błysk dwustronnie
  • lakier UV
  • folia mat + lakier UV wybiórczy jedno- lub dwustronnie
  • folia soft-touch + lakier UV wybiórczy jednostronnie
  • folia soft-touch + lakier UV wybiórczy dwustronnie

Projekty ulotek

Oczywiście bardzo ważny jest projekt ulotki. Na ulotce powinny znaleźć się 

interesujące treści, informacje na temat produktów i usług, jak również unikalne grafiki. Podpowiadamy, że  jeśli  firma ma logo, warto umieścić je na ulotce. POnadto ulotka powinna być czytelna, ważne są odpowiedniej wielkości marginesy i miła dla oka. 

Drukowanie ulotek - o czym jeszcze warto wiedzieć?

  • Rozdzielczość bitmap. Rozdzielczość bitmap powinna wynosić od 225 do 300 DPI.
  • Format pliku z przygotowaną do druku ulotką zazwyczaj przygotowywany jest w formatach jest to PDF, TIFF, JPG.
  • Przed drukiem należy dokładnie wszystko sprawdzić, nawet drobne literówki mogą odstraszyć potencjalnych klientów.

Cennik ulotek

Ile zapłacimy za druk ulotek reklamowych? Oczywiście na cenę wpływają różne czynniki, między innymi układ i  format, typ papieru czy ewentualne uszlachetnienia.

Format

Zadruk

Papier

Liczba sztuk

Cena brutto

A5

pełnokolorowy 4+4

błyszczący lub matowy 135g/m2

100

97 zł

A5

pełnokolorowy 4+4

błyszczący lub matowy 170g/m2

100

108 zł

A5

Jednostronny czarno-biały lub pełnokolorowy

błyszczący lub matowy 135g/m2

100

53 zł

A6

pełnokolorowy 4+4

błyszczący lub matowy 135g/m2

100

57 zł

A6

pełnokolorowy 4+4

błyszczący lub matowy 135g/m2

100

63 zł

DL

pełnokolorowy 4+4

błyszczący lub matowy 135g/m2

100

85 zł

A4 składane  w V do DL

pełnokolorowy 4+4

 

 

błyszczący lub matowy 170g/m2

100

153 zł


Gdzie możemy zamówić ulotki?

W sieci funkcjonuje wiele drukarni online, które oferują przygotowanie estetycznych ulotek reklamowych. W takich drukarniach możemy zamawiać ulotki o każdej porze dnia i nocy. Proces realizacji zazwyczaj jest skrócony do minimum, a ulotki gotowe są już w 24h. skorzystać możemy również z usług drukarni stacjonarnych. Jeśli potrzebujesz dobrej ulotki w atrakcyjnej cenie, zapraszamy do zapoznania się z nasza ofertą dostępną tutaj. Szeroki wybór i szybki czas realizacji. 

Podsumowanie

Ulotki reklamowe są dobrym nośnikiem reklamy, możemy na nich umieścić informacje o promocjach, produktach bądź usługach firmy. Ulotki zdają też egzamin w czasie akcji społecznych.W zależności od potrzeb zdecydować się możemy na druk ulotek reklamowych w różnym formacie, na jedno- lub dwustronne, składane, z uszlachetnieniem lub bez.  Powodzenia!

KEY2PRINT 2018