Roll-upy ‒ rodzaje
Roll-up zwany potocznie stojakiem z reklamą skonstruowany jest z takich elementów, jak:
plansza reklamowa
kaseta z mechanizmem rolującym
wysięgnik
listwa zaciskowa
torba transportowa
Wyróżnić możemy kilka rodzajów roll-upów, między innymi:
Roll-up ekonomiczny ‒ cana takich roll-upów nie jest zbyt wygórowana, są to zazwyczaj roll-upy z lekką kasetą, przeznaczone do jednorazowego, ewentualnie kilkurazowego użytku.
Roll-up standard ‒ roll-upy klasy standard wyposażone są w solidniejszą i stabilniejsza kasetę niż roll-upy klasy ekonomicznej. Wydruk wykonany jest często na podłożu, które nie przepuszcza światła, a to sprawia, że rollup dobrze się prezentuje zarówno w oświetleniu naturalnym, jak również w sztucznym.
Roll-up Exclusive ‒ waga takich roll-upów jest dość spora, ale dzięki temu roll-upy są bardzo stabilne i doskonale prezentują się podczas eventów, również na świeżym powietrzu.
Roll-up Premium ‒ takie roll-upy wyróżniają się dużą estetyką wykończenia, mają ciężką, solidnie wykonaną kasetę, która jest gwarancją dobrej stabilności roll-upa.
Roll-up jednostronny ‒ to roll-up zadrukowany jednostronnie, zaleca się stosowanie materiałów, które nie przepuszczają światła ‒ dzięki temu wydruki prezentują się doskonale i nie prześwitują.
Roll-up dwustronny ‒ inaczej roll-up typu dobble zadrukowany jest dwustronnie, dzięki temu wykorzystane jest 100 % powierzchni a reklama jest widoczna z obu stron. W zależności od preferencji można zdecydować się na dwa różne lub takie same nadruki po obu stronach.
Zastosowanie roll-upów
Zastosowanie roll-upów jest naprawdę duże, są one nośnikiem reklamy, który sprawdzi się w przypadku każdej branży. Porządny roll-up z przykuwającymi wzrok grafikami z pewnością zwiększy rozpoznawalność marki i przyciągnie potencjalnych klientów i kontrahentów ‒ na przykład podczas targów. Gdzie i kiedy roll-upy reklamowe w szczególności się sprawdzą?
szkolenia, konferencje, seminaria, kongresy
prezentacje
imprezy plenerowe
wystawy
galerie handlowe
restauracje
firmy i instytucje
akcje promocyjne i społeczne
Roll-upy jako forma reklamy
Jak już wspomnieliśmy, roll-upy cieszą się dużym powodzeniem, powodem są liczne zalety takich stojaków reklamowych. Jakie są główne plusy roll-upów?
Nowoczesny design ‒ unikalne grafiki, wyeksponowane logo firmy i slogan reklamowy, jak również estetyczny stelaż oraz porządna kaseta, sprawiają, że roll-upy doskonale się prezentują.
Umożliwiają prezentację produktów i usług.
Łatwy montaż i demontaż ‒ zarówno zakładanie, jak i składnie roll-upów trwa zaledwie kilka sekund.
Mobilność ‒ roll-upy reklamowe nie sprawiają najmniejszych problemów podczas Po złożeniu i umieszczeniu roll-upa w torbie transportowej możemy zabrać go z niemal każde miejsce.
Torba transportowa ‒ roll-upy sprzedawane są w wygodnych, wzmocnionych torbach, które nie tylko umożliwiają wygodny transport stojaków reklamowych, ale też zabezpieczają je przed uszkodzeniami.
Druk roll-upów
Zazwyczaj plik z projektem roll-upu przygotowywany jest w formacie pdf lub tiff z wykorzystaniem kolorów z palety CMYK. Gdy już wszystkie kwestie dotyczące projektu ‒ dpi, czyli rozdzielczości, kolorów, wielkości i innych parametrów zostaną uzgodnione można rozpocząć druk. Roll-upy drukowane są na materiale typu blockout, frontline, ferrari są to bardzo wytrzymały, odporny na działanie szkodliwych czynników, na przykład wilgoci, wiatru czy promieniu UV materiały.
Zakup rollupów ‒ na co zwrócić uwagę?
Zanim zdecydujemy się na konkretny model roll-upa powinniśmy zwrócić uwagę na takie kwestie, jak:
Projekt grafiki ‒ studia graficzne mają naprawde ciekawe propozycje, podpowiemy jednak, że na roll-upach powinny znajdować się logo firmy, oraz kolory, które są już z nią kojarzone.
Wysokość roll-upa ‒ do najpopularniejszych należą roll-upy o wielkości 120 x 200 cm, 100 x 200 cm.
Jakość tuszów ‒ wysokiej jakości tusz to gwarancja, że roll-up przez długi czas będzie doskonale się prezentował.
Gramatura tkaniny.
Rodzaj podstawy ‒ nóżki stabilizujące, listwa zatrzaskowa, podstawa w kształcie łezki.
Waga kasety.
Ceny roll-upów
Jakie są ceny roll-upów? Wszystko zależy od rodzaju roll-upa, wielkości i typu kasety, czy liczby zamówionych sztuk, poniżej przykładowy cennik.
Format/ cm | Typ kasety | Zadruk | Typ podłoża | Cena / zł brutto |
85 x 200 | Basic | pełnokolorowy jednostronny | Blockout 420g | 295 |
85 x 200 | Regular | pełnokolorowy jednostronny | Blockout 420g | 395 |
100 x 200 | Basic | pełnokolorowy jednostronny | Blockout 420g | 335 |
100 x 200 | Regular | pełnokolorowy jednostronny | Blockout 420 g | 425 |
100 x 200 | Exclusive | pełnokolorowy jednostronny | Blockout 420 g | 525 |
120 x 200 | Regular | pełnokolorowy jednostronny | Blockout 420 g | 455 |
120 x 200 | Regular | pełnokolorowy dwustronny | Blockout 420 g | 840 |
150 x 200 | Exclusive | pełnokolorowy jednostronny | Blockout 420 g | 695 |
Wiele drukarni i firm daje możliwość zamówienia roll-upów online, co jest dużą oszczędnością czasu. Warto dodać, że czas realizacji i dostawy jest dość krótki, zazwyczaj jest to klika dni roboczych
Podsumowanie
Roll-up to materiały reklamowe, często nazywane stojakami reklamowymi, które tak jak katalogi, banery, ulotki czy plakaty po prostu działają, są więc inwestycją, która zwiększy rozpoznawalność marki i sprawi, że naszą ofertą zainteresuje się szerokie grono potencjalnych klientów.
Warto zadbać o to, by zakupiony roll-up reklamowy był wysokiej jakości i znakomicie się prezentował.
Sprawdź naszą ofertę roll-up'ów - https://copygeneral.pl/variant/rollup
Życzymy udanych zakupów!