Trwa wczytywanie produktów
Copy General
Strona główna Roll-up – rodzaje i zastosowanie w reklamie - poradnik



Roll-upy coraz częściej wykorzystywane są podczas różnego typu działań marketingowych, doskonale prezentują się zarówno wewnątrz różnego typu obiektów, jak i na zewnątrz. Jeśli więc szukacie sposobu, aby zaprezentować swoją firmę podczas targów, imprezy plenerowej czy eventu, roll-up będzie idealnym rozwiązaniem.  


Roll-upy ‒ rodzaje

  Roll-up zwany potocznie stojakiem z reklamą skonstruowany jest z takich elementów, jak:
  1. plansza reklamowa
  2. kaseta z mechanizmem rolującym
  3. wysięgnik
  4. listwa zaciskowa
  5. torba transportowa
  Wyróżnić możemy kilka rodzajów roll-upów, między innymi:  
  • Roll-up ekonomiczny ‒ cana takich roll-upów nie jest zbyt wygórowana, są to zazwyczaj roll-upy z lekką kasetą, przeznaczone do jednorazowego, ewentualnie kilkurazowego użytku.
  • Roll-up standard ‒ roll-upy klasy standard wyposażone są w solidniejszą i stabilniejsza kasetę niż roll-upy klasy ekonomicznej. Wydruk wykonany jest często na podłożu, które nie przepuszcza światła, a to sprawia, że rollup dobrze się prezentuje zarówno w oświetleniu naturalnym, jak również w sztucznym.
  • Roll-up Exclusive ‒ waga takich roll-upów jest dość spora, ale dzięki temu roll-upy są bardzo stabilne i doskonale prezentują się podczas eventów, również na świeżym powietrzu.
  • Roll-up Premium ‒ takie roll-upy wyróżniają się dużą estetyką wykończenia, mają ciężką, solidnie wykonaną kasetę, która jest gwarancją dobrej stabilności roll-upa.
  • Roll-up jednostronny ‒ to roll-up zadrukowany jednostronnie, zaleca się stosowanie materiałów, które nie przepuszczają światła ‒ dzięki temu wydruki prezentują się doskonale i nie prześwitują.
  • Roll-up dwustronny ‒ inaczej roll-up typu dobble zadrukowany jest dwustronnie, dzięki temu wykorzystane jest 100 % powierzchni a reklama jest widoczna z obu stron.  W zależności od preferencji można zdecydować się na dwa różne lub takie same nadruki po obu stronach.
 

Zastosowanie roll-upów

Zastosowanie roll-upów jest naprawdę duże, są one nośnikiem reklamy, który sprawdzi się w przypadku każdej branży. Porządny roll-up z przykuwającymi wzrok grafikami z pewnością zwiększy rozpoznawalność marki i przyciągnie potencjalnych klientów i kontrahentów ‒ na przykład podczas targów. Gdzie i kiedy roll-upy reklamowe w szczególności się sprawdzą?
  • szkolenia, konferencje, seminaria, kongresy
  • prezentacje
  • imprezy plenerowe
  • wystawy
  • galerie handlowe
  • restauracje
  • firmy i instytucje
  • akcje promocyjne i społeczne
 

Roll-upy jako forma reklamy

Jak już wspomnieliśmy, roll-upy cieszą się dużym powodzeniem, powodem są liczne zalety takich stojaków reklamowych. Jakie są główne plusy roll-upów?
  • Nowoczesny design ‒ unikalne grafiki, wyeksponowane logo firmy i slogan reklamowy, jak również estetyczny stelaż oraz porządna kaseta, sprawiają, że roll-upy doskonale się prezentują.
  • Umożliwiają prezentację produktów i usług.
  • Łatwy montaż i demontaż ‒ zarówno zakładanie, jak i składnie roll-upów trwa zaledwie kilka sekund.
  • Mobilność ‒ roll-upy reklamowe nie sprawiają najmniejszych problemów podczas Po złożeniu i umieszczeniu roll-upa w torbie transportowej możemy zabrać go z niemal każde miejsce.
  • Torba transportowa ‒ roll-upy sprzedawane są w wygodnych, wzmocnionych torbach, które nie tylko umożliwiają wygodny transport stojaków reklamowych, ale też zabezpieczają je przed uszkodzeniami.
 

Druk roll-upów

Zazwyczaj plik z projektem roll-upu przygotowywany jest w formacie pdf lub  tiff z wykorzystaniem kolorów z palety CMYK. Gdy już wszystkie kwestie dotyczące projektu ‒  dpi, czyli rozdzielczości, kolorów, wielkości i innych parametrów zostaną uzgodnione  można rozpocząć druk. Roll-upy drukowane są na materiale typu blockout, frontline, ferrari  są to bardzo wytrzymały, odporny na działanie szkodliwych czynników, na przykład wilgoci, wiatru czy promieniu UV materiały.  

Zakup rollupów ‒ na co zwrócić uwagę?

Zanim zdecydujemy się na konkretny model roll-upa powinniśmy zwrócić uwagę na takie kwestie, jak:
  • Projekt grafiki ‒ studia graficzne mają naprawde ciekawe propozycje, podpowiemy jednak, że na roll-upach powinny znajdować się logo firmy, oraz kolory, które są już z nią kojarzone.
  • Wysokość roll-upa ‒ do najpopularniejszych należą roll-upy o wielkości 120 x 200 cm, 100 x 200 cm.
  • Jakość tuszów ‒ wysokiej jakości tusz to gwarancja, że roll-up przez długi czas będzie doskonale się prezentował.
  • Gramatura tkaniny.
  • Rodzaj podstawy ‒ nóżki stabilizujące, listwa zatrzaskowa, podstawa w kształcie łezki.
  • Waga kasety.
 

Ceny roll-upów

Jakie są ceny roll-upów? Wszystko zależy od rodzaju roll-upa, wielkości i typu kasety, czy liczby zamówionych sztuk,  poniżej przykładowy cennik.

Format/ cm Typ kasety Zadruk Typ podłoża Cena / zł brutto
85 x 200   Basic pełnokolorowy jednostronny Blockout 420g 295
85 x 200   Regular pełnokolorowy jednostronny Blockout 420g 395
100 x 200 Basic pełnokolorowy jednostronny Blockout 420g 335
100 x 200 Regular pełnokolorowy jednostronny Blockout 420 g 425
100 x 200 Exclusive pełnokolorowy jednostronny Blockout 420 g 525
120 x 200 Regular pełnokolorowy jednostronny Blockout 420 g 455
120 x 200 Regular pełnokolorowy dwustronny Blockout 420 g 840
150 x 200 Exclusive pełnokolorowy jednostronny Blockout 420 g 695

Wiele drukarni i firm daje możliwość zamówienia roll-upów online, co jest dużą oszczędnością czasu. Warto dodać, że czas realizacji i dostawy jest dość krótki, zazwyczaj jest to klika dni roboczych

Podsumowanie

Roll-up to materiały reklamowe, często nazywane stojakami reklamowymi,  które tak jak katalogi, banery, ulotki czy plakaty po prostu działają, są więc inwestycją, która zwiększy rozpoznawalność marki i sprawi, że naszą ofertą zainteresuje się szerokie grono potencjalnych klientów.

Warto zadbać o to, by zakupiony roll-up reklamowy był wysokiej jakości i znakomicie się prezentował.

Sprawdź naszą ofertę roll-up'ów - https://copygeneral.pl/variant/rollup

Życzymy udanych zakupów!

KEY2PRINT 2018