Jak zrobić ulotkę reklamową, czy w ogóle ta forma promocji marki ma jeszcze rację bytu? Wydawać by się mogło, że wszystkie marketingowe działania już dawno przeniosły się do internetu. Nic bardziej mylnego. Ulotki nadal stanowią świetną formę informowania potencjalnych klientów o ofercie firmy, dlatego ich projekt oraz wykonanie powinny przyciągać uwagę. Jak zatem zaprojektować ulotkę reklamową, która przyciągnie wzrok i zachęci do skorzystania z usług?
Ulotki to jeden ze sprawdzonych sposobów na reklamowanie własnej firmy. Pozwalają dotrzeć do różnego grona odbiorców, którzy nie zawsze trafią na stronę www. Stanowią świetną formę promocji podczas wydarzeń, np. targów, czy festiwali branżowych. Z ich pomocą przekażesz informacje na temat usług firmy. Kluczową rolę w tym wypadku odgrywa projekt ulotki. Aby go stworzyć, przydaje się dobrze opracowanaidentyfikacja wizualna firmy.
Jak zrobić dobrą ulotkę reklamową? Wiele osób zadaje sobie to pytanie, dlatego warto na nie odpowiedzieć. Przede wszystkim musisz określić, co chcesz przekazać potencjalnemu klientowi. Ilość tekstu wpływa bowiem na wygląd materiałów promocyjnych. Pamiętaj, przy tym, że w marketingu sprawdzają się chwytliwe hasła reklamowe i wypunktowania, które umożliwiają szybkie zapoznanie się z tekstem. Dlatego po przygotowaniu treści, wybierz jej format. Dostępne propozycje to:
Tekst na ulotce powinien być kwintesencją podsumowującą działalność Twojej firmy. Jest to swojego rodzaju brief, dlatego odchodzi się od podawania szczegółowych informacji, np. dotyczące zaawansowanych technologii produkcyjnych. Takie dane muszą znaleźć się na firmowej stronie internetowej, ale nie koniecznie na ulotce.
Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie przedstawienie korzyści, jakie odczują klienci, korzystając z usług danej marki. Pozytywny i perswazyjny język to najważniejsza część marketingu i właśnie takie elementy tworzą dobrą ulotkę.
Są pewne dane, które musi zawierać każda dobra ulotka. Zaliczają się do nich:
Ulotki reklamowe z projektem graficznym zapadają w pamięć. W tym wypadku warto sięgnąć po logo firmy, czytelną czcionkę i odcienie nawiązujące np. do strony internetowej. Spójność jest bardzo dobrą cechą, która pozwala uporządkować materiały promocyjne.
Pamiętaj przy tym, żeby nie przesadzać. Na ulotce nie powinno być dużo kolorów, które odwracają uwagę od tekstu. Podobnie jest grafiką. Zbyt dużo ozdobników może zaburzyć całą koncepcję. Umiar jest bardzo dobrym doradcą przy projektowaniu grafik firmowych.
Omawiając kwestie graficzne, warto poruszyć także temat odpowiednich fontów. Czcionka na ulotce musi być czytelna, a to oznacza, że nie sprawdzają się żadne bardzo dekoracyjne wersje, które zwyczajnie są trudne do odczytania.
Dobry projekt ulotki zakłada również wybór odpowiedniego papieru. Aktualnie masz bardzo duże możliwości. Możesz zdecydować się na wersję matową, błyszczącą, grubszą, stylizowaną np. na pergamin. Naszadrukarnia internetowa pomoże Ci także w projekcie. Jeśli nie wiesz, jak zrobić projekt ulotki reklamowej, daj nam znać. Jesteśmy specjalistami, którzy przygotują materiały promocyjne Twojej firmy z największą uwagą.