Stworzenie kodu QR dla określonych danych jest banalnie proste. Obecnie jest mnóstwo darmowych programów dostępnych on-line,
pozwalających na przekonwertowanie adresu URL na kod QR. Taki kod można wydrukować na wizytówce, ulotce lub w folderze albo wstawić na stronę www.<>Kod QR to praktyczne rozwiązanie dla marketingu, działu sprzedaży czy działu komunikacji. Zawsze kiedy celem jest przekazanie klientowi informacji o produkcie, usłudze, ofercie promocyjnej warto wygenerować kod QR.
Poniżej przedstawiamy kilka przykładów zastosowania kody QR:- Do przesłania informacji o firmie, usłudze, produkcie
- Do przesłania wizytówki z danymi kontaktowymi
- Do zachęcenia, polubienia firmy na Facebook lub Instagramie
- Do przekierowania na stronę sklepu
- Dodanie do subskrypcji Newslettera,
- Do odesłania do sklepu z aplikacją firmy,
- Do przekierowania na filmy instruktażowe online,
- Na biletach w komunikacji miejskiej,
- Zamiast kodów kreskowych w sklepach
- Na etykietach na paczki oraz przesyłki
Adresaci materiałów promocyjnych, marketingowych i informacyjnych mogą w łatwy sposób zapoznać się z ofertą lub obszarem działania firmy. Kod QR w prosty graficznie sposób skraca czas konieczny do „interakcji” z ofertą. Wystarczy kilka sekund aby zeskanować kod z reklamy outdoorowej, naklejek na autobusie czy na przystanku, wizytówki, ulotki, katalogu.
- Wymiar kodu QR – minimalna wielkość kodu QR w przypadku druku cyfrowego wynosi 1x1 cm, taki kod można odczytać z około 50 cm. Tak małe kody najczęściej stosuje się na wizytówce lub innym produkcie o małych rozmiarach. Na większych produktach takich jak ulotki, katalogi, plakaty przyjmuje się że wielkość kodu QR powinna wynosi minimum 2x2 cm. Dla reklamy zewnętrznej należy uwzględnić odległość z jakiej ma być ona widoczna.
- Kolorystyka kodu QR – Najczęściej wykonuje się kod QR w wersji czarno-białej, ale można użyć dowolnej kolorystyki pamiętając o zachowaniu kontrastu aby kody był czytelny.
- Bezpieczny margines – aby kod QR działał prawidłowo należy zastosować bezpieczny margines od pozostałych elementów umieszczonych na produkcie oraz od innych kodów QR.
- Zawsze należy wykonać próbny wydruk aby móc sprawdzić działanie kodu QR na różnych aplikacjach oraz urządzeniach
- Nie należy przesadzać z ilością danych zaprogramowanych w kodzie QR, gdyż ilość informacji zwiększa ilość znaków w kodzie co utrudnia właściwy odczyt skanerem. Tutaj ważne jest aby użyć odpowiedniego standardu kodu.
- Warto też opisać funkcjonalność kodu QR lub wskazać jakie działania wystąpią po użyciu kodu, aby użytkownik wiedział czego się spodziewać.
- Standardy kodów QR – klasyczny QR, Micro QR, rMQR (prostokątny), szyfrowany SQRC
Czy potrzebujesz pomocy z kodami QR? Zapytaj nas w Copy General!
W Copy General wygenerujemy i zaimplantujemy kod QR do wybranego produktu. Od lat korzystamy
z tej opcji w naszych materiałach reklamowych i promocyjnych. Kod QR możemy zastosować na:
- wizytówkach –kod najczęściej kieruję na stronę firmy
- ulotkach, plakatach, banerach oraz bilbordach – kod najczęściej odsyła do oferty
- zaproszenia – można dodać link z lokalizacjom wydarzenia
- etykietach spożywczych – z informacją o cenie lub składzie produktu,
- etykietach – z danymi do wysyłki
Chciałbyś wykonać materiały z kodem QR lub potrzebujesz porady jak go wygenerować, skontaktuj się z nami. Wysłuchamy i doradzimy najlepsze rozwiązanie. Możesz do nas napisać na adres kontakt@copygeneral.pl, zadzwonić 22 628 62 52 lub odwiedzić nas w naszym punkcie usługowym.