Trwa wczytywanie produktów
Copy General
Strona główna Jak powinna wyglądać nowoczesna wizytówka?

Nowoczesna wizytówka

Przedsiębiorcy, biznesmeni i pracownicy wysokiego szczebla zawsze powinni mieć przy sobie plik eleganckich, nowoczesnych wizytówek ‒ są one wręcz niezbędne podczas targów, konferencji oraz spotkań biznesowych. Dziś skupimy się na tym, jak powinna wyglądać nowoczesna wizytówka. Zachęcamy do lektury!


Projekt wizytówki ‒ o czym pamiętać?

Wizytówka ułatwia nawiązanie relacji, która może zakończyć się współpracą. Niezmiernie ważne jest więc, aby ów niewielki prostokąt był estetyczny, czytelny i wyróżniał się na tle innych. Na jakie kwestie w szczególności zwrócić uwagę?

Niezbędne dane

Przede wszystkim na wizytówce muszą być umieszczone wszystkie istotne dane. Ważna jest tutaj odpowiednia selekcja, informacji nie może być za mało – wtedy osoba obdarowana nie znajdzie odpowiednich informacji,  ani za dużo, w takim przypadku wizytówka będzie nieczytelna. 

 Najlepiej ograniczyć się do takich danych, jak:

  • imię i nazwisko
  • nazwa zajmowanego stanowiska
  • nazwa firmy
  • dane kontaktowe, np. adres, nr telefonu, e-mail
  • ewentualnie logo
  • można również umieścić bardzo skrótową informację na temat oferty, na przykład: manicure, pedicure, obsługa księgowa i kadrowo-płacowa, kompleksowe usługi budowlane i wykończeniowe

To nie koniec, wszystkie informacje powinny być zapisane czytelną czcionką, bardzo ozdobne fonty są zdecydowanie odradzane.

Papier

Duże znaczenie podczas druku wizytówek ma papier. Jeśli świadczymy usługi premium lub sprzedajemy artykuły z wyższej półki, wizytówki na cienkim, najtańszym papierze nie sprawdzą się ‒ warto tutaj zainwestować w papier o wyższej gramaturze. Jeśli natomiast kierujemy ofertę do szerokiej grupy odbiorców, papier o średniej gramaturze będzie wystarczający. Warto unikać bardzo cienkiego, papieru przypominającego kartkę ksero - takie wizytówki z pewnością nie zrobią dobrego wrażenia na naszych klientach.

Design

Oczywiście design jest niezwykle ważny. Nowoczesna wizytówka powinna intrygować i prezentować się znakomicie. Warto też pamiętać o tym, że musi być ona dostosowana do specyfiki branży ‒ inne projekty sprawdzą się w przypadku kancelarii prawnej, inne w przypadku agencji reklamowej, gabinetu stomatologicznego, salonu piękności czy warsztatu samochodowego.

Ów niewielki kartonik powinien też być spójny z identyfikacją wizualną firmy ‒ warto wybrać kolory, które już kojarzą się z naszą firmą, na przykład te, które widoczne są na logo.

Kolejna kwestia dotycząca designu to minimalizm ‒ nowoczesne wizytówki wyróżniają się oszczędnością wzorów, delikatnymi i czytelnymi fontami, coraz częściej rezygnuje się z intensywnych, krzykliwych kolorów.

Format

Istotny jest również format wizytówki ‒ do najpopularniejszych należy format 90×50 mm, takie kartoniki mieszczą się w portfelu bądź w wizytowniku. Ostatnimi czasy na popularności zyskują również wizytówki o nieregularnych kształtach, na przykład w kształcie filiżanki, drzwi, okna, żarówki, gwiazdy, ciastka, serca, samochodu i innych. 


Podsumowanie

Warto dokładnie przemyśleć projekt wizytówki, ważne są takie kwestie, jak format, kształt, wybór papieru, kolorystyka, ewentualne uszlachetnienia. Dobrze przygotowana wizytówka z pewnością wywrze wrażenie na osobie obdarowanej i zachęci ją do współpracy. 

 

Powodzenia!

 

KEY2PRINT 2018