Trwa wczytywanie produktów
Copy General
Strona główna Czy papierowe wizytówki nadal są używane?

Cyfryzacja bardzo zmieniła oblicze prowadzenia biznesu. Kiedyś wizytówki były jednym z podstawowych elementów marketingowych. Dziś pojawia się pytanie, czy warto mieć firmowe wizytówki? W dobie szybkiego rozwoju technologicznego mogłoby się wydawać, że tradycyjne metody komunikacji, takie jak profesjonalne wizytówki, zniknęły z obszaru biznesowego. Nic bardziej mylnego!

Co przekazują wizytówki?

Papierowe wizytówki to niewielkie, zazwyczaj prostokątne karty wykonane z papieru lub kartonu, które zawierają informacje kontaktowe osoby lub firmy. Tradycyjnie używa się ich do przekazywania powyższych informacji innym osobom w celu nawiązania kontaktu biznesowego lub osobistego. Najczęściej zawierają:

  • imię i nazwisko właściciela wizytówki,
  • nazwa firmy lub organizacji,
  • stanowisko w firmie,
  • adres firmy lub siedziby,
  • numer telefonu,
  • adres e-mail,
  • adres strony internetowej,
  • profile mediów społecznościowych,
  • logo firmy lub inny graficzny element identyfikacyjny.

Tego typu identyfikatory powstały w Chinach już w XV wieku. Dziś ich forma znacząco się zmieniła. Stosuje się głównie w środowisku biznesowym, aby ułatwić kontakt między osobami, które spotykają się na konferencjach, spotkaniach biznesowych, targach i innych wydarzeniach. Mogą także służyć jako narzędzie marketingowe, ponieważ projektowanie wizytówek może być kreatywne i pomagać w budowaniu wizerunku firmy.

Wizytówki różnią się od siebie pod względem projektu i wyglądu, co pozwala osobom i firmom dostosować je do swoich indywidualnych potrzeb i stylu. Tradycyjnie są drukowane na papierze o dużej jakości, ale istnieją również różne nowoczesne opcje, takie jak wizytówki z laminowaną powierzchnią lub różnymi wykończeniami.

Chociaż coraz więcej interakcji odbywa się online, papierowe wizytówki nadal są używane jako narzędzie do nawiązywania kontaktów i budowania relacji biznesowych.

Czy nadal używa się wizytówek?

Jako właściciel firmy zastanawiasz się: wizytówki – czy warto w nie inwestować? Biorąc pod uwagę fakt, że ludzie przetwarzają informacje wizualne 60 000 razy szybciej niż tekst, trudno zaprzeczyć, że wizytówki firmowe mają duży wpływ na to, jak jesteśmy postrzegani przez potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych. Oto kilka powodów, dlaczego papierowe wizytówki nadal są popularne:

  • profesjonalny wizerunek – papierowe wizytówki nadal są uważane za standard w biznesie, co może pomóc w budowaniu profesjonalnego wizerunku,
  • osobisty kontakt – przekazanie fizycznej wizytówki może być okazją do nawiązania osobistego kontaktu i zapamiętania wrażenia,
  • wartość pamięciowa – papierowa wizytówka może być łatwiejsza do zapamiętania niż cyfrowe dane kontaktowe, szczególnie jeśli jest ciekawie zaprojektowana,
  • wyjątkowość – kreatywne i oryginalne projektowanie wizytówek może pomóc w wyróżnieniu się w tłumie,
  • brak ograniczeń technicznych – papierowe wizytówki nie wymagają dostępu do urządzeń elektronicznych ani połączenia internetowego.

Dlaczego warto zainwestować w profesjonalne wizytówki firmowe?

Potencjalnych klientów można spotkać wszędzie, a przecież wiadomo, że nikt nie zapamięta od razu nazwy lub całego adresu witryny internetowej. Wręczając komuś wizytówkę, zwiększasz szanse na to, że ktoś skorzysta z Twoich usług lub kupi wytwarzane produkty. Będzie to taka mała przypominajka. Dlatego druk wizytówek jest bardzo dobrą inwestycją. 

Profesjonalnie wykonana wizytówka to nie tylko podstawowe narzędzie biznesowe, ale także wyraz dbałości o wizerunek firmy. W ten sposób pokażesz kontrahentom, że firma doskonale zadbała o swój wizerunek i można na niej polegać. Co więcej, wizytówki nadal stanowią świetną formę komunikacji w trakcie konferencji, targów, czy dni otwartych. Wydarzenia tego typu są bardzo często organizowane i warto się na nich pojawiać, żeby zaistnieć w danej branży. 

Czy warto mieć firmowe wizytówki – podsumowanie

Dobra drukarnia internetowa przygotuje wizytówki na najlepszym papierze zgodnie z ogólnym wizerunkiem przedsiębiorstwa. Małe kartoniki z najważniejszymi informacjami nie wychodzą z mody i cały czas stanowią ważny element w środowisku biznesowym. Potwierdzeniem tej tezy mogą być dane wynikające z różnych badań. Dla 72% ludzi jakość wizytówki bezpośrednio wpływa na ich decyzję o robieniu interesów z daną firmą lub osobą. Co więcej, firmy zlecające druk ponad 1000 wizytówek rocznie, zauważyły wzrost sprzedaży o 2.5%!

KEY2PRINT 2018